Da Doug og Mary Perkins skabte Specsavers, som Louis Nielsen er en del af, tilbage i 1984, var de inspireret af én bærende idé: de ville gøre en forskel. Dengang handlede det om kvalitet, om at tilbyde øjenpleje, der samtidig var til at betale for alle. I dag er vi committet til pleje i en bredere forstand, da vi vil forandre folks liv gennem bedre syn og bedre hørelse – fra vugge til grav.

 
Vi har aldrig stræbt efter at blive de største på markedet inden for syn og hørelse – vi ville helt enkelt bare være de bedste. I takt med vi er vokset med nye butikker, nye teams og kunder over hele verden, har vi aldrig mistet fokus på, hvem vi er: en familiær virksomhed, ejet og drevet af professionelle optikere, hver især committet til at yde så meget som muligt i de lokalsamfund, alle er en del af.

 
Men vi står ikke stille. Vores fremtid bliver ikke udelukkende formet af at gøre en forskel for vores kunder. Vi skal samtidig sikre, at vi har en positiv indflydelse på de mennesker, vi samarbejder med, i de lokalsamfund, vi er en del af og på den planet, vi allesammen deler.

For at kunne det har vi sat os nogle klare mål inden for følgende nøgleområder:

Opsummering

Hvis dette lyder ambitiøst, er det fordi, det er ambitiøst. Og det er vi også.

Vores rejse har indtil videre været fantastisk – men det bedste ligger stadig foran os. Vores globale partnerskab, power og passion fra 40.000 kolleger fra hele verden giver os en unik mulighed for at forandre liv gennem bedre syn og bedre hørelse på en måde, som også er bedre for vores medarbejdere, vores lokalsamfund og vores planet.

 
John Perkins
CEO og Sustainability Officer