Louis Nielsens historie ‑ kort fortalt

Om Louis Nielsen

  • Louis Nielsens målsætning er at blive danskernes foretrukne optiker og levere briller og kontaktlinser til den danske befolkning i en god kvalitet til en skarp pris.

  • Louis Nielsen leverer briller og linser til faste, lave og gennemskuelige priser.

  • Butikkerne landet over tilbyder altid mere end 1.000 forskellige brillemodeller, og der bliver regelmæssigt introduceret nye brands og designerstel i butikkerne.

  • Brillepriserne begynder ved 195 kroner, og Louis Nielsens priser inkluderer altid enkeltstyrkeglas.

  • Ved køb af briller fra 795 kroner og op er det muligt at vælge 2for1, hvor man som kunde får to par briller for ét par brillers pris.

  • Udover de almindelige garantibestemmelser har Louis Nielsen indført 100% tilfredshedsgaranti. Ordningen gælder i op til tre måneder efter brillekøbet og sikrer kunden en tilfredsstillende løsning, eksempelvis ved forkert valg af glas, eller hvis stellet alligevel ikke passer.

  • Louis Nielsen kåres af Great Place to Work som den bedste arbejdsplads for unge under 25 år i hele Danmark.

  • Samtidig får Louis Nielsen en 2. plads i det samlede opløb om at blive Danmarks bedste arbejdsplads for 500+ medarbejdere.

  • Åbner butik nummer 79 Herningcentret og butik nummer 80 i Søborg.

  • Antallet af Louis Nielsen‑kolleger i hele landet sniger sig op over 1000.

  • Louis Nielsen lancerer sammen med Dansk Folkehjælp SynsHjælpen, som har til formål at passe på udsatte danskernes syn og øjensundhed. Konkret giver Louis Nielsen gratis synstest og gratis briller til 1200 danskere årligt.

Louis Nielsen sælger nu hver tredje brille, der bliver solgt i Danmark, og er dermed uden sammenligning den optikerkæde i Danmark, der sælger flest briller.

Butikker åbner i Aabenraa, Haderslev, Rønne og Herlev. I en undersøgelse lavet af Retail Institute kåres Louis Nielsen til at være det stærkeste kædebrand i Danmark.


Butikker i Silkeborg og Kolding åbner.

Louis Nielsen, som er indehaver af en kontaktlinseklinik i Aalborg, får den idé at sælge kontaktlinser på abonnement. Ønsker hans kunder briller, henviser han dem til andre optikere. Idéen kopieres hurtigt af andre optikere i Danmark og resten af verden.